Waarde toevoegen aan jouw logistieke proces en producten?
Jouw bedrijf groeit snel. Je krijgt steeds meer orders die met spoed geleverd moeten worden en die óók nog aan klantspecifieke eisen moeten voldoen.
Maar hoe pak je dit aan? Want met je huidige capaciteit red je het niet om orderpieken op te vangen. Tegelijkertijd vragen deze bewerkelijke orders om specifieke kennis, die je te weinig in huis hebt.
Stuk voor stuk factoren die maken dat jij je minder kunt focussen op je corebusiness.
Het uitbesteden van je VAL- of VAS-activiteiten lijkt dan een logische keuze, maar je bent bang om de grip op je orders te verliezen.
Denk jij dat:
- Uitbesteden duurder is dan het werk zelf doen?
- Je de grip verliest, zodra deze extern worden gedaan?
- Een externe partner nooit dezelfde kennis in huis heeft als jij?
- Er onvoldoende capaciteit is om snel op te schalen?
Dan ben je niet de enige. Toch levert het uitbesteden van VAL en VAS jou veel voordelen op.
- Je bespaart geld en tijd
- Je maakt gebruik van kennis en ervaring
- Je doorlooptijden zijn gegarandeerd
- Je profiteert van fixed prijzen
- Je hebt geen (tijdelijk) extra personeel nodig
Hierdoor kun jij je volledig blijven focussen op jouw eigen corebusiness.
Jouw logistieke uitdaging = onze zorg
Complete logistieke diensten uitbesteden of op zoek naar een externe partner die jouw producten klantspecifiek maakt?
Welk vraagstuk je ook hebt, wij zijn dé oplossing voor jouw zorgen op het gebied van value added services (VAS) of value added logistics (VAL).
Geef ons de regie, hou zelf de controle.
Neem contact met ons op
Als logistieke partner regelen
wij onder anderen deze diensten
Werkwijze
bij jouw logistieke partner
Dagelijks werken wij met meer dan 120 medewerkers aan de meest uiteenlopende orders. Wij maken producten niet alleen verkoop-klaar, maar halen de producten óók op én zorgen ervoor dat deze op tijd bij jouw klant worden aangeleverd.
Wij bespreken jouw wensen en behoeften, bij jou op locatie of bij ons. Kom je bij ons, dan leiden we je graag rond in ons bedrijf.
Op basis van 25+ jaar ervaring in de logistiek ontvang je strategisch advies over de VAL- en VAS-diensten die bij jou passen.
We gaan direct voor je aan de slag of kijken samen wat er nodig is om te starten. En tijdens onze samenwerking behoud jij altijd de controle over jouw logistiek.
ALTIJD MAXIMALE GRIP
OP JOUW ORDERS
Het uitbesteden van VAL en VAS betekent niet dat jij de controle over jouw logistiek verliest.
Integendeel. Als partner nemen wij graag de regie in handen, maar jij behoudt altijd maximale grip op jouw orders.
Dit is hoe het werkt:
- Je ontvangt real-time updates over de status van je orders
- Alle documentatie en kwaliteitscontrole is inzichtelijk via het portal
- Via telefoon of chat schakel je direct met een medewerker
- Er werkt altijd een vast team aan jouw orders
- Afspraken worden vastgelegd (en uiteraard ook nageleefd!)
Bovendien hebben wij meer dan 25 jaar ervaring in de logistiek én veel expertise in huis. Zo kunnen wij snel en flexibel op iedere vraag inspelen.
Neem contact met ons opWaarde toevoegen aan producten
In een snel ontwikkelende en competitieve branche is het noodzakelijk om concurrerend te blijven. Tegelijkertijd wil je aan de veeleisende wensen van klanten voldoen.
Met value added activiteiten geven wij jouw producten extra waarde. Wij wijzigen de staat van jouw goederen en geven ze een finishing touch.
Denk hierbij aan:
- In-, om- en verpakken van een product
- Etiketteren van producten
- Assembleren van verschillende producten tot een assorti-product
- Assembleren van displays
- Samenvoegen van artikelen in een krimp-/actieverpakking
Onze VAL-activiteiten zijn dus vooral bedoeld om jou werk uit handen te nemen. Met als resultaat: meer tijdswinst en focus op wat voor jou écht belangrijk is.
Het onmogelijke mogelijk maken. Dát is de passie van Eerko. Hoe halen we een deadline, terwijl we ook nog materialen moeten bestellen en de planning eigenlijk al vol zit? Geen zorgen, hier telt de ervaring van een expert. Met zijn enorme netwerk aan toeleveranciers en een hoge mate van flexibiliteit krijgt Eerko het keer op keer voor elkaar. ‘Het lukt niet’ bestaat niet.
Per jaar verlaten er zo’n één miljoen kits met haarproducten van Keune ons magazijn.
Als co-packer voorzien wij de producten van een nieuw jasje. Wij zorgen ervoor dat hun artikelen in een mooie verpakking komen, we plaatsen ze netjes in een doos én voorzien ze van het juiste label.
Ook zorgen wij ervoor dat de verpakkingen over de juiste verplichtingen beschikken en dat deze op speciale pallets worden verpakt.
Zo weten zij zeker dat de producten conform Europese wetgeving in binnen- en buitenland verzonden kunnen worden.
Wij ontzorgen EQOM Group al zes jaar lang met het assembleren van hun adventkalender.
Zo zorgen wij er onder andere voor dat de buitendoos wordt gevouwen en er per kalender 24 doosjes zijn gevuld met daarin een product.
Vervolgens plakken we er een sticker op, wordt het geseald en gaat het op grote pallets naar de klant.
Wij zorgen ervoor dat het product helemaal af is en gelijk de verkoop in kan.
Waar ze zes jaar geleden begonnen met een kleine oplage, worden er inmiddels zeer grote aantallen geproduceerd.
Volledige ontzorging
Met onze value added services voegen wij waarde toe aan de logistieke keten. De VAS-activiteiten zijn erop gericht om jou nóg meer te ontzorgen, zodat jij tijd en geld bespaart.
Denk hierbij aan:
- Verzorgen van transport: van ophalen tot afleveren bij de uiteindelijk afnemer
- Het opslaan en beheren van jouw voorraad
- Douaneafhandeling
- Kwaliteitscontroles op inkomende goederen
- Het lossen van containers
Wij maken jouw producten verzendklaar, zodat ze op tijd geleverd worden aan jouw eindklant.
Neem contact met ons opDe klant nóg meer ontzorgen, door verder te kijken. De vraag achter de vraag stellen en dáár extra diensten voor aanbieden. Dat is waar Arthur jou mee helpt. Wil jij ook tijd en geld besparen? Stuur Arthur een bericht!
Veelgestelde
vragen
Nee, door je value added services uit te besteden bespaar op je vaste kosten voor bijvoorbeeld personeel en een eigen logistieke afdeling. Bij het uitbesteden van dit werk betaal je namelijk alleen bij een order.
In ons eigen klantportaal heb jij 24/7 realtime inzicht in je order. Je kunt te allen tijde inloggen en direct de status van je order inzien. Daarnaast is het eenvoudig om documenten met het team van Dynamic Logistics uit te wisselen. Of het nu gaat om offertes, instructies, foto’s, pakbonnen of vrachtbrieven, in het portaal is het mogelijk. De chat-functie zorgt er daarnaast voor dat je eenvoudig over een order kunt communiceren met een medewerker van Dynamic Logistics.
Bij Dynamic Logistcs profiteer je van ruim 25 jaar ervaring met logistieke processen. Het klantspecifiek maken van producten is al jarenlang onze expertise. Wij werken snel én efficiënt en kunnen waar nodig snel opschalen. Bovendien doen wij wat we beloven. Hierdoor ben jij verzekerd van leverbetrouwbaarheid.
Ja, wij hebben voldoende capaciteit in huis om snel te schakelen bij spoedorders. Daarnaast kunnen wij extra capaciteit inschakelen dankzij onze samenwerking met SW-bedrijven. Hierdoor kunnen wij onze klanten zekerheid en continuïteit bieden.
Ja, je hebt real-time inzicht in de status van je order. Van het aanmelden van de opdracht tot het afhalen of verzenden van de goederen: alles is inzichtelijk in ons klantportaal. Ook de bevindingen van eventuele kwaliteitscontroles verwerken wij in het systeem.
Value added logistics (VAL) zijn activiteiten die gericht zijn op het toevoegen van waarde aan een product. Denk hierbij aan het labelen van een product of het product voorzien van een nieuwe verpakking.
Value added services (VAS) is het aanbieden van extra diensten, gericht op het besparen van tijd en geld in de keten. Denk hierbij aan het opslaan van goederen tot het uit handen geven van voorraadbeheer.