De voordelen van retourlogistiek

17 feb 2022

Stap een winkel binnen en al gauw sta je oog in oog met de eerste displays. Een prachtige manier om de zichtbaarheid van jouw producten te vergroten. Maar voordat de producten in de winkels tentoongesteld kunnen worden, gaat er eerst een heel logistiek proces aan vooraf. Een ingewikkelde en tijdrovende klus waar kennis en kunde voor nodig is. Geen wonder dat veel grote merken dit proces uitbesteden aan Dynamic Logistics. Benieuwd naar de voordelen en hoe wij elke dag met plezier voor ons klanten aan de slag gaan? Lees maar mee!

Displays opzetten, vullen met artikelen én de overgebleven producten aan het einde van het seizoen weer ophalen en verwerken. Achter het plaatsen van een display in de supermarkt of drogisterij zit een heel logistiek proces. Voor één van onze klanten, een multinational op het gebied van cosmetica-artikelen, nemen wij dit complete proces al jarenlang uit handen.

Van magazijn naar winkel

Voordat de displays in de winkel komen te staan, worden alle onderdelen en producten verzameld in ons magazijn. Hier zorgen onze medewerkers ervoor dat de producten en displays op de meest efficiënte manier worden verpakt en binnen de gemaakte afspraken op de eindbestemming aankomen. Eenmaal aangekomen in de winkel is het een kwestie van de vrachtbescherming verwijderen en de displays zijn klaar voor gebruik.

Klaar voor een nieuw seizoen

Aan het einde van het seizoen halen we de overgebleven producten én de displays weer netjes op. Van onze klant krijgen wij een overzicht van alle winkels die de displays gebruiken. Onze afdeling warehousing neemt vervolgens contact op met de planningsafdeling van de klant, om het ophalen van de displays efficiënt te plannen. Zodra de overgebleven producten in ons magazijn binnenkomen, scannen wij alle producten. We tellen, sorteren én checken op houdbaarheidsdatum en maken de producten die nog houdbaar zijn klaar voor hergebruik. Deze slaan we op in ons magazijn, zodat ze klaar staan voor een nieuw seizoen. De producten die niet meer gebruikt kunnen worden, worden op duurzame wijze vernietigd.

The finishing touch

Een totaaloplossing dus, waarmee wij de klant écht ontzorgen. Er is immers geen omkijken meer naar het logistieke proces. Maar onze dienstverlening gaat verder dan alleen het plaatsen en ophalen van de artikelen. Elke winkelpresentatie moet er perfect uitzien, dát is immers het visitekaartje van het merk. Wij weten hoe belangrijk dit is, dus mag je als klant vertrouwen op ‘the finishing touch’ van Dynamic Logistics.

Meer weten over onze dienstverlening? Neem contact op met Eerko Fissering, salesmanager bij Dynamic Logistics via 06-22662879.

Terug naar overzicht