Skip to content

VOORRAADBEHEER UITBESTEDEN?

Kosten besparen, altijd de juiste voorraad en meer tevreden klanten.

Het opslaan van je producten kost altijd geld. Daar is niks aan te doen. Maar met goed voorraadbeheer kan je de kosten wel minimaliseren. Of het nu voor de detailhandel of groothandel is. Onze voorraadbeheerders helpen je graag bij het verbeteren van jouw logistiek en voorraden.

Bij voorraadbeheer houden we je voorraadniveaus zo laag mogelijk, maar wel hoog genoeg om te kunnen verkopen als er vraag naar je producten is. Samen gaan we op zoek naar dat precieze punt waarop uw voorraad precies in balans is.

Hoe gaan we te werk?

Aan de basis van goed voorraadmanagement staan een goed ingericht magazijn, zorgvuldige medewerkers en een betrouwbaar voorraadbeheersysteem (software).

Eerst bepalen we de methode van voorraadbeheersing die voor jouw bedrijf het beste werkt: Just in Time, LIFO of FIFO? Vervolgens slaan we inkomende producten natuurlijk op conform de gekozen voorraadbeheer methode.

Daarna voorzien we alle binnenkomende goederen van een unique identifier, ofwel een barcode of QR code. Hiermee koppelen we elk product aan een locatie. Dankzij barcode scanners weten we altijd waar een product zich bevindt. Dit gecombineerd met onze zorgvuldige medewerkers worden ook voorraadverschillen geminimaliseerd.

Daarna richten we het WMS in. We zorgen dat het goed communiceert met andere systemen en dat we de juiste data verzamelen. Met die data kunnen we optimaliseren en begint het échte voorraadbeheer.

Op basis van o.a. doorloopsnelheid richten we ons magazijn anders is. Een mooi voorbeeld: Hardlopers krijgen betere posities waardoor ze sneller te picken zijn. Producten die het niet zo goed doen, krijgen een minder interessante plek. Maar daar blijft het niet bij.

We zorgen dat je periodiek een handige rapportage krijgt met resultaten alsook verbeterpunten. Denk daarbij aan producten die langer blijven liggen. Misschien is de vraag afgenomen? Misschien ben je te duur? Wat de reden ook is, met onze rapportage kunnen we concrete acties uitvoeren om je voorraden te optimaliseren.

Uw inkoopafdeling krijgt van onze voorraadbeheerder de informatie om inkomende goederenstromen aan te passen naar de vraag. En je marketingafdeling krijgt van ons de informatie om uitgaande goederenstromen af te stemmen op het aanbod.

En zo heb je nooit meer producten op voorraad dan nodig, bespaar je kosten én houd je tevreden klanten!

Over Dynamic Logistics

In 2003 hebben we Dynamic Logistics opgericht. Sindsdien bieden wij dé oplossing voor al je logistieke uitdagingen. Dagelijks staan zo’n 120 medewerkers voor je klaar om goederen op te slaan, value added services toe te passen en je producten verzendklaar te maken. We regelen zelfs het transport!

En dat vanuit een tactisch gekozen locatie. Want vanuit ’s-Heerenberg (de Achterhoek), de logistieke hotspot van Gelderland, kunnen we Nederland én omliggende landen voor je bedienen.

Neem contact met ons op

Wil je eens kennis maken om te kijken of we de geschikte partner zijn voor uw voorraadbeheer? Test