VOORRAADBEHEER UITBESTEDEN?
Kosten besparen, altijd de juiste voorraad en meer tevreden klanten.
Het opslaan van uw producten kost altijd geld. Daar is niks aan te doen. Maar met goed voorraadbeheer kunt u de kosten wel minimaliseren. Of het nu voor de detailhandel of groothandel is. Onze voorraadbeheerders helpen u graag bij het verbeteren van uw logistiek en voorraden.
Bij voorraadbeheer houden we uw voorraadniveaus zo laag mogelijk, maar wel hoog genoeg om te kunnen verkopen als er vraag naar uw producten is. Samen gaan we op zoek naar dat precieze punt waarop uw voorraad precies in balans is.
Hoe gaan we te werk?
Aan de basis van goed voorraadmanagement staan een goed ingericht magazijn, zorgvuldige medewerkers en een betrouwbaar voorraadbeheersysteem (software).
Eerst bepalen we de methode van voorraadbeheersing die voor uw bedrijf het beste werkt: Just in Time, LIFO of FIFO? Vervolgens slaan we inkomende producten natuurlijk op conform de gekozen voorraadbeheer methode.
Daarna voorzien we alle binnenkomende goederen van een unique identifier, ofwel een barcode of QR code. Hiermee koppelen we elk product aan een locatie. Dankzij barcode scanners weten we altijd waar een product zich bevindt. Dit gecombineerd met onze zorgvuldige medewerkers worden ook voorraadverschillen geminimaliseerd.
Daarna richten we het WMS in. We zorgen dat het goed communiceert met andere systemen en dat we de juiste data verzamelen. Met die data kunnen we optimaliseren en begint het échte voorraadbeheer.
Op basis van o.a. doorloopsnelheid richten we ons magazijn anders is. Een mooi voorbeeld: Hardlopers krijgen betere posities waardoor ze sneller te picken zijn. Producten die het niet zo goed doen, krijgen een minder interessante plek. Maar daar blijft het niet bij.
We zorgen dat u periodiek een handige rapportage krijgt met resultaten alsook verbeterpunten. Denk daarbij aan producten die langer blijven liggen. Misschien is de vraag afgenomen? Misschien bent u te duur? Wat de reden ook is, met onze rapportage kunnen we concrete acties uitvoeren om uw voorraden te optimaliseren.
Uw inkoopafdeling krijgt van onze voorraadbeheerder de informatie om inkomende goederenstromen aan te passen naar de vraag. En uw marketingafdeling krijgt van ons de informatie om uitgaande goederenstromen af te stemmen op het aanbod.
En zo heeft u nooit meer producten op voorraad dan nodig, bespaart u kosten én houdt u tevreden klanten!
Over Dynamic Logistics
In 2003 hebben we Dynamic Logistics opgericht. Sindsdien bieden wij dé oplossing voor al uw logistieke uitdagingen. Dagelijks staan zo’n 120 medewerkers voor u klaar om goederen op te slaan, value added services toe te passen en uw producten verzendklaar te maken. We regelen zelfs het transport!
En dat vanuit een tactisch gekozen locatie. Want vanuit ’s-Heerenberg (de Achterhoek), de logistieke hotspot van Gelderland, kunnen we Nederland én omliggende landen voor u bedienen.
Contact
Wilt u eens kennis maken om te kijken of we de geschikte partner zijn voor uw voorraadbeheer?